250.000 euro armer

Door Wil van Nunen op 12 september 2020

De gemeenteraad wacht al maanden op een nieuwe Brede Welzijnsnota. Zonder financiële verantwoording en invulling werd een concept-nota in april aan de fracties gepresenteerd. Het was voor de meeste fracties snel duidelijk: het concept was onvoldoende uitgewerkt om in een raadsvergadering te behandelen. De wethouder kreeg het huiswerk om een betere versie met duidelijker toetsbare kaders voor te bereiden en opnieuw te presenteren. Daar wachten we nu nog steeds op.
Vanwege het ontbreken van een vastgestelde nota in dit jaar is de wethouder inmiddels wel 250.000 euro armer voor het welzijnsbeleid. Doodzonde, want het welzijnsbeleid, met aandacht voor ondersteuning mantelzorg, vrijwilligerswerk en eenzaamheidsbestrijding kan wel nieuwe impulsen gebruiken.

Wil van Nunen

Ik ben Wil, en ik wil nu net als toen ik meer dan tien jaar geleden als raadslid voor de PvdA begon, een rechtvaardig Rijswijk. Al veel bereikt… De PvdA in Rijswijk is één van de oudste van het land: al meer dan 110 jaar zetten we ons in voor een sociaal Rijswijk waar iedereen

Meer over Wil van Nunen