Verkeersveiligheid Sion

12 september 2020

In het verleden hebben we al vaker aandacht gevraagd voor een aantal onveilige situaties in Sion. Afgelopen juni liep ik mee tijdens een wijkschouw op het gebied van verkeersveiligheid in deze wijk.
Tijdens deze schouw, waar ook de wethouder verkeersveiligheid (Björn Lugthart) aanwezig was, kwamen nog meer punten naar voren dan al bekend waren voor de fractie. Toegezegd werd dat alle punten zouden worden verzameld en er een terugkoppeling naar bewoners zou komen.
Eind augustus hebben bewoners deze terugkoppeling ontvangen en helaas ontbraken er toch nog een aantal punten op deze lijst. We hebben de wethouder hiervan op de hoogte gebracht en houden de vinger aan de pols of alle punten meegenomen worden in de evaluatie en eventuele verbeteringsslag. Het streven is dat we een veilige en overzichtelijke wijk krijgen waar iedereen op een veilige manier zich kan verplaatsen met de auto of fiets of lopend.