Rijswijk aan de slag met meer dementievriendelijk beleid

Door Wil van Nunen op 10 november 2022

De Gemeente Rijswijk gaat aan de slag met meer dementievriendelijk beleid.

En dat is hard nodig, omdat dementie in de komende decennia ook in onze gemeente een steeds grotere rol gaat spelen. Allereerst wordt in de 1e helft van 2023 een 0-meting gehouden. Op basis van de uitkomsten worden punten opgepakt en uitgevoerd in verschillende domeinen. Denk hierbij aan wonen, openbare ruimte en dienstverlening.

Zo kunnen we ervoor zorgen, dat onze inwoners met dementie zo lang mogelijk kunnen meedoen aan de samenleving. En zo zorgen we er ook voor, dat mantelzorgers, waar mogelijk, ontlast worden. leder mens doet ertoe en heeft een eigen waarde. Als gemeente kun je daar in beleid en praktische uitvoering samen met andere partners aan bijdragen.

Fijn dat deze motie van PvdA, CDA, GroenLinks en D66 in het begrotingsdebat in Rijswijk een ruime meerderheid haalde.

Ik ben blij, dat we daarmee een eerste stap hebben gezet.

zie ook:

Motie PvdA CDA GroenLinks D66 – Naar een dementie-vriendelijke gemeente

Wil van Nunen

Ik ben Wil, en ik wil nu net als toen ik meer dan tien jaar geleden als raadslid voor de PvdA begon, een rechtvaardig Rijswijk. Al veel bereikt… De PvdA in Rijswijk is één van de oudste van het land: al meer dan 110 jaar zetten we ons in voor een sociaal Rijswijk waar iedereen

Meer over Wil van Nunen