Hup, hup, hup met die (betaalbare) transitie

Door Max Stuijfzand op 16 juni 2022

Hup, hup, hup met die (betaalbare) transitie

De energiekosten stijgen enorm. Zelfs 1,2 miljoen huishoudens zitten straks met betalingsproblemen, als we pech hebben zegt het CPB. Daarom, en natuurlijk ook voor het klimaat en onze kinderen, heel belangrijk om snel die energietransitie vorm te geven, hier in Rijswijk. Het college (bestuur van de gemeente) geeft eens in de zoveel tijd bij ons een update hoe het ervoor staat. Ik nam het woord namens de PvdA in het forum van 9 juni jl.

Energiearmoede in Rijswijk
Ik heb onder andere gevraagd naar energiearmoede. Er loopt volgens de gemeente een overleg net woningbouwcorporaties, ik wil graag weten wat de uitkomst is en wanneer de oplevering van de routekaart¹ , We zijn als PvdA voorstander van een snelle transitie, duurzamer is beter, dat zijn we aan onze kinderen verplicht. Maar we moeten slimme keuzes maken zodat straks niet alle rijken zonnepanelen hebben en lagere inkomens zitten met hoge energiekosten. Een betaalbare energietransitie!

Wil je op de hoogte gehouden worden van dit dossier of mij iets meegeven? Stuur dan een bericht naar [email protected]

routekaart¹ Rijswijk
afbeelding: Gem. Rijswijk

Max Stuijfzand