De PvdA stelt vragen over realisatie van een buurthuis voor jongeren

21 februari 2020

De fractie kwam op Facebook onderstaand bericht (zie foto) tegen en stelde aan de hand daarvan een aantal schriftelijke vragen (artikel 44) aan het College van B&W. Dit deden wij ook nadat we nadrukkelijk gevraagd hebben, middels een motie, om actie van het college op het gebied van buurthuiskamers. (Lees meer over die motie hier)

Uit de reacties onder het  bericht maken wij op dat er wel al bestaande contacten zijn met Welzijn Rijswijk en er al aanvragen worden gedaan bij mogelijke geldschieters. En zij ook, zo blijkt uit het bovenstaande bericht, contact maken met de gemeente.

Naar aanleiding van dit bericht heeft de fractie van de PvdA nog aanvullende vragen:

• Is het bij het college bekend dat bovenstaande partijen bezig zijn een buurthuis voor jongeren te realiseren?
  • Past dit voorstel in het Collegebeleid om meer activiteiten voor jongeren te stimuleren en faciliteren? Graag een toelichting op uw antwoord
  • Is er vanuit de gemeente al contact met hen? En op welke termijn hebben zij een afspraak met de gemeente?
  • Is het college bereid om deze partijen bij te staan in de realisatie van een dergelijke gebruiksruimte op zowel facilitair als financieel gebied?
  • De wens voor meer reuring voor jeugd en jongeren is al eerder uitgesproken door de jeugd- en jongerenraad. Is hierover actief contact tussen gemeente en jeugd-/jongerenraad? Graag een toelichting op uw antwoord.

Namens de fractie,

Wil van Nunen, raadslid