Samen bouwen voor iedere beurs

17 februari 2020

Dat de Rijswijkse PvdA anders denkt over (sociale) woningbouw dan de huidige collegepartijen is wel duidelijk. Voor iedereen hoort een betaalbare woning beschikbaar te zijn.

Op 18 januari was fractievoorzitter Andy Kooy aanwezig bij Rondom Rijswijk om onder begeleiding van Frans Limbertie met fractievoorzitter van het CDA Menno van Enk in gesprek te gaan over woningbouw.

Andy wees nogmaals het door het College overgenomen CDA-plan af om helemaal te stoppen met sociale woningbouw. Hij benadrukte dat het bouwen van nieuwe sociale woningen prima hand in hand kan gaan met het aanpassen van de bestaande sociale woningen in het kader van achterstallig onderhoud en de energietransitie.

De Pvda Rijswijk vindt het belangrijk om voor specifieke doelgroepen te bouwen, zoals senioren met een kleine beurs en starters. Dit kan het beste op locaties waar ook de gewenste voorzieningen aanwezig zijn. Hierbij is het van belang dat de gemeenteraad, college en corporaties gezamenlijk de regie nemen om te zorgen dat de woningmarkt in beweging blijft.

Een videoverslag vind je hier.