Samenwerkend Rijswijk

Samenwerkend Rijswijk

Rijswijk kan veel alleen, maar samenwerking met andere gemeenten is vaak gewenst uit een oogpunt van efficiency en om de slagkracht, effectiviteit en duurzaamheid van maatregelen of uitvoeringstaken te vergroten. Het blijft daarbij gaan om gemeentelijke taken waarover een goede verantwoording nodig blijft. De PvdA wil daar jaarlijks speciale aandacht voor hebben door een aparte bespreking en beoordeling van deze uitgangspunten per samenwerkingsvorm in de gemeenteraad.

De PvdA is een partij met internationale wortels. Maar ook met de directe buurgemeenten wordt stevig samengewerkt. Geen enkele partij kan het alleen. Met GroenLinks is al een stevige samenwerking vanuit gezamenlijk gedragen toekomstbeelden maar ook zonder de andere collega partijen in de Raad kan de PvdA niet. Tenslotte zorgt een meerderheid ervoor dat er gebouwd kan worden aan een Rijswijk waar iedereen zich thuis voelt.

Alle samenwerkingsverbanden waar de gemeente aan deelneemt worden op efficiency, effectiviteit en duurzaamheid doorgelicht. Daar waar een van de drie niet meer voldoet, worden maatregelen genomen.

In de Metropoolregio Rotterdam Den Haag zal de PvdA specifiek aandacht vragen en zich sterk maken voor bestaanszekerheid.