Zilveren spelden voor Yvonne en Jos

23 april 2018

Tijdens de ledenvergadering op 18 april zijn Yvonne en Jos in het zonnetje gezet. Zij waren vele jaren het gezicht van de Partij van de Arbeid in Rijswijk. Eerst in de jaren negentig als voorzitter en secretaris van de afdeling en vanaf 1998 tot 2018 als raadslid en wethouder.

Yvonne was van 2003 tot 2014 fractievoorzitter en Jos was van 2002 tot 2014 wethouder. In die periode stonden ze samen met de overige fractieleden op de bres om het sociale beleid in Rijswijk gestalte te geven. Yvonne altijd strijdbaar en fel, maar ook met het motto dat “het persoonlijke politiek is, maar het politieke nooit persoonlijk moet worden”.

Jos met een wat rustiger presentatie, maar zeker niet minder effectief. Het is voor een belangrijk deel aan zijn inzet te danken dat we thans een mooie schouwburg hebben. Het landelijk bestuur van de Partij van de Arbeid heeft Yvonne en Jos beide voor hun grote verdiensten de zilveren speld toegekend. Harke heeft deze speld tijdens de ledenvergadering aan Yvonne uitgereikt en een paar dagen later aan Jos, die de ledenvergadering niet kon bijwonen.

Deze onderscheiding is natuurlijk geen afscheid van Rijswijk of van de afdeling. We zullen ook de komende jaren nog vaak een beroep op hun inzet doen.