18 juni 2017

Vaderdag, vrienden en vrolijkheid

Vaderdag, vrienden en vrolijkheid, en dat alles met veel strandballen!
De zaterdag voor vaderdag.
‘Waarom verdien jij een strandbal?’ ‘Omdat ik die morgen aan mijn vader geef.’ Nou, dan verdient zo’n kindje die bal toch?
De Rijswijkse PvdA was dit keer in de Bogaard en bij de benefietwedstrijd van Semper Altius voor het Mappa Mondo huis in Rijswijk.

In de Bogaard waren we gewapend met rode strandballen en een simpele vraag. ‘Wat zou u van en voor de Bogaard willen?’
Zonder uitzondering spraken de ongeveer 50 mensen met wie we een gesprek hebben gehad lovend over het bomenplein. Ook alle activiteiten die worden opgezet, kunnen rekenen op veel waardering. ‘Dan gebeurt er tenminste wat.’ De barbier die er stond en de (gratis) BBQ zagen vele klanten voorbij komen.

De leegstand, met name in het gebied richting het oude belastingkantoor, wordt als onaangenaam ervaren. Vele bezoekers hopen dat er daar snel meer activiteiten plaatsvinden. Wat ons betreft is daarom de winkelier van de week: ‘TIANMI’ Sushi & snacks to go! Afgelopen vrijdag zijn voor het eerst zijn deuren geopend, naast de bewaakte fietsenstalling aan de Hoogvliet zijde. Zeer vriendelijke bediening, erg lekker en zeker niet duur!

Het voorstel van de Rijswijkse PvdA om activiteiten voor de kleinere kinderen op het Boogaardplein mogelijk te maken, konden rekenen op veel bijval. Ja, een Strandballenfestival! Maak een badje, schep er wat zand bij en geef de allerkleinsten dadelijk op het heringerichte plein de gelegenheid om te spelen! De PvdA ziet een mooie samenwerking met grootwinkelbedrijven, kinderopvang en de gemeente voor zich!

Ook werd een paar gesuggereerd, om kleine winkelunnits te verhuren en zo te komen tot een bazaar. Altijd open, veel divers aanbod en van alles te koop voor heel weinig tot heel veel. Laat duizend winkeltjes bloeien. Volgens ons zouden mensen in de rij staan om die te huren.
Behalve veel en kleine, goedkoop te huren winkeltjes en eettentjes, vaker activiteiten organiseren ook doordeweeks werd ook nog aangegeven dat zeker met de toename van woningen in de directe omgeving er een plek zou moeten zijn voor een bioscoop!

Tenslotte werd er gevraagd om als er wat te doen is in de Bogaard dat breed bekend te maken. Fijn zou het zijn als ook in het weekend het papier en ander vuil met bijvoorbeeld een veegwagen zou worden weggehaald.
De nieuwe en opgeknapte banken, de vele prullenbakken en de Bogaard-crew van maandag tot vrijdag wordt gewaardeerd.

Het was een mooie zonnige, vriendelijke middag die hopelijk aanzet tot actie.

#PvdAindebuurt team:

Tineke, Yvonne en Erik