Door Erik van der Veer op 12 maart 2016

NL Doet: PvdA fractie aan de slag in Rijswijk

“Dit is wel even wat anders dan politiek, maar ook heel belangrijk.”

In het gebouw van Basisschool het Kristal aan de Henri Dunantlaan waren ouders, leerkrachten, de wethouder van Onderwijs en leden van de PvdA-fractie bezig met het witten van de muren van de vele gangen, in het kader van NL DOET.

NL DOET is een jaarlijkse landelijke actie, dit jaar op vrijdag 11 en zaterdag 12 maart. Doel van de actie is om de aandacht te vestigen op vrijwilligerswerk. Vrijwilligerswerk is belangrijk in onze maatschappij: het zorgt voor samenhang en brengt onderlinge solidariteit. In de gemeente Rijswijk zijn vrijwilligers onontbeerlijk: sportverenigingen, buurtverenigingen, mantelzorg, kerkelijk werk en ook politieke partijen kunnen niet zonder hen. Twee dagen per jaar is er extra aandacht voor het vrijwilligerswerk.

DSC05812De PvdA vindt vrijwilligerswerk belangrijk. Daarom staken de PvdA-fractieleden vanmorgen de handen uit de mouwen. “Je hoort wel eens dat verenigingen en organisaties steeds meer moeite krijgen om vrijwilligers te vinden. Wij willen op deze wijze laten zien, dat onze gemeente, verenigingen en organisaties niet zonder hen kunnen. Vrijwilligers zijn de basis van leefbare wijken binnen onze gemeente, ze zijn verschrikkelijk belangrijk. En dat moet zo blijven!”

DSC05820In het gebouw van Basisschool het Kristal schilderden de vrijwilligers de gangmuren wit, ook werden de betonnen zitelementen opgefleurd met leuke gekleurde afbeeldingen. En nou maar hopen dat de kinderen maandag ook tevreden zijn met het resultaat.

Erik van der Veer

Naast dat ik een geboren (1964) en getogen Rijswijker ben, ben ik bovenal een sociaal democraat in hart en nieren. Ik woon mijn hele leven al vol tevredenheid in Rijswijk. Ben gelukkig getrouwd met Jolanda en wij hebben drie kinderen: Julia, Nienke en Bram. We wonen in de bomenbuurt van Rijswijk, met uitzicht op

Meer over Erik van der Veer