29 mei 2016

Bertrand ontvangt zilveren PvdA speld

Bertrand met pensioen.

Omdat Bertrand op 23 mei zijn laatste werkdag kende, gaf hij zaterdag 28 mei in het zonovergoten vakantiepark Kijkduin een groot feest voor talrijke familieleden, oud collega’s, vrienden en partijgenoten. Bestuur en fractie hadden voor deze gelegenheid het partijbestuur in Amsterdam gevraag om dit feit voor Bertrand – als markant partijgenoot al bijna 35 jaar lid – niet ongemerkt voorbij te laten.

Hans Spekman had een mooie persoonlijke brief voor Bertrand, die door Gerard werd voorgelezen. In de brief wordt ingegaan op de grote betrokkenheid van Bertrand met onze partij. Daarnaast wordt Bertrand geprezen omdat hij steeds aandacht vraagt voor het bijzonder speciaal onderwijs en de sociale werkvoorziening. Ook zijn bijzondere interesse voor vraagstukken van milieu en zwerfafval en de noodzakelijke bewustwording van de jeugd daarvoor, was Amsterdam niet ontgaan.

Voor een volle zaal mocht Gerard vervolgens namens het partijbestuur een trotse Bertrand de zilveren speld van verdienste van de partij opspelden. Met de verwachting van Hans Spekman dat Bertrand zich nog vele jaren voor onze partij zal inzetten.

Bertrand Jonkers pvdaspeld 280516foto’s: Erik van der Veer