Verkiezingen 2023

Deze verkiezingen zijn van groot belang. De komende jaren moeten er veel keuzes worden gemaakt. Gaan we voor een provincie waar iedereen een betaalbaar huis heeft? Zetten we vol in op groene energie en isolatie, zodat de torenhoge energiekosten weer dalen? Creëren we meer groen, om klimaatverandering tegen te gaan? Garanderen we veilig water, zodat mensen zorgeloos kunnen zwemmen? Als het aan ons ligt wel.

Verandering begint in het stemhokje, verandering begint bij jou. Stem PvdA

Anne Koning Lijsttrekker PS

Merel van Rooy (Rijswijk) plek 32 PS

Lobke Zandstra Lijsttrekker Delfland

Geen tijd om het programma voor de Provinciale Statenverkiezingen helemaal te lezen? Snappen we. Daarom hebben we de belangrijkste punten voor je opgesomd:

Haven’t got time to read the entire provincial elections manifesto? We understand. That’s why we’ve summed up the most important points for you:

Bo no tin tempu pa lesa programa kompletu di elekshon provinsial? Nos ta komprondé. Pa e motibu ei nos a enumerá e puntonan di mas importante pa bo:

De komende verkiezingen bepaal jij de toekomst van ons land In de Provincie, Waterschappen en de Eerste Kamer.

Om de doorgeschoten marktwerking te stoppen. Zodat je met een gewoon salaris ook de energierekening kan betalen. Om betaalbare woningen te bouwen voor jong en oud. Voor een eerlijk en groen klimaatbeleid. Om de natuur te beschermen. Tegen het volbouwen van ons landschap met distributiecentra, waar ook nog eens arbeidsmigranten worden uitgebuit. Voor groene energie waar omwonenden van profiteren. Voor veilig zwemwater en gezond groen. Wij strijden voor een sociale, groene en eerlijke wereld.

Stem 15 maart PvdA.